Landtagsdirektkandidat Hagen Domaschke

07.03.2024 –

Dnja 04.03.2024 so w Zhorjelckej "Obermühle" podijowa diskusija "Just Transition Fund - Što přinjesu miliony z Europy předewzaćam we Łužicy?" wotmě. Załožba Friedricha Ebertowa bě přeprosyła. JTF je spěchowanski instrument EU a dalši stołp k financowanju projektow strukturneje změny. Steja 375 mio. eurow za saksku Łužicu k dispoziciji, z ćežišćom spěchowanja předewzaćow.

Na derje wopytanym zarjadowanju bu při žiwej a přijomnej diskusiji jasnje, zo je wosebje za małe předewzaća wjace podpěry z běrokratiskim wudawkom trěbnje. Wobdźělenje ciwilneje towaršnosće na směrnicach bě dotal jenož wobmjezowanje móžnje. Wosebite šansy serbstwa we Łužicy njejsu dotal njewobkedźbowane.

Zwjazk 90 / Zeleni běchu mj.dr. z Annett Jagielu (kandidatka za wokrjesny sejmik Zhorjelc) a Hagenom Domašku (direktny kandidat za krajny sejm) zastupjeni.

Am 04.03.2024 fand in der Obermühle Görlitz die Podiumsdiskussion "Der Just Transition Fund - Was bringen die Millionen aus Europa Unternehmen in der Lausitz?" statt. Eingeladen hatte die Friedrich-Ebert-Stiftung. Der JTF ist ein Förderinstrument der EU und eine weitere Säule zur Finanzierung von Strukturwandelprojekten. Es stehen 375 Mio. Euro für die sächsische Lausitz zur Verfügung, mit dem Schwerpunkt der Unternehmensförderung.

In der gut besuchten Veranstaltung wurde bei lebhafter und angenehmer Diskussion deutlich, dass insbesondere für kleine Unternehmen mehr Unterstützung mit dem bürokratischen Aufwand notwendig ist. Die Beteiligung der Zivilgesellschaft an den Vergaberichtlinien war bisher nur eingeschränkt möglich. Die besonderen Chancen des Sorbischen in der Lausitz finden bisher keine Berücksichtigung.

Bündnis 90/Die Grünen waren u.a. mit Annett Jagiela (Kandidatin für den Kreistag Görlitz) und Hagen Domaška (Direktkandidat für den Landtag) vertreten.